loading...
دانلود فیلم های 2017
تبلیغات محیطی
reza بازدید : 6319 نظرات (1)

 AVATAR 2009 BluRay 1080p Full HD 3D SBS 

avatar bluray full hd 3d 

  • برنده اسکار بهترین جلوه های ویژه
  • برنده اسکار بهترین فیلمبرداری
  • برنده اسکار بهترین طراحی هنری
  • کاندیدای اسکار بهترین موسیقی متن
  • کاندیدای اسکار بهترین تدوین صدا
  • کاندیدای اسکار بهترین تدوین
  • کاندیدای اسکار بهترین صداگذاری
  • کاندیدای اسکار بهترین کارگردانی
  • کاندیدای اسکار بهترین فیلم

سال 2154 انسان ها سیاره- یا قمر- ای به نام پاندورا را یافته اند که ظاهراً دارای منابع انرژی گرانبهایی است اما برای رسیدن به آن بایستی از سد موجودات نسبتاً عظیمی که ظاهری شبیه انسان ها دارند بگذرند. به طور همزمان دو گروه، با دو روش متفاوت تلاش می کنند به این هدف دست یابند: گروه اول دانشمندانی هستند که با شبیه سازی موجودات ساکن سیاره و با هدف نزدیک شدن به آن ها و بدون درگیری و گروه دیگر با هدف حمله و تصاحب قدرتمندانه و سریع. جِیک، برادر یکی از افرادی که در طرح اول مشارکت داشته اما به تازگی کشته شده است، به دلیل شباهت ژنتیکی به او جانشین وی می شود. او که در طی جنگ های آمریکا از ناحیه دو پا فلج میباشد امیدوار است با بدن جدیدی که در قالب موجودات فضایی (ناوی) به دست آورده به روزهای خوش قدیم بازگردد و زندگی جدیدی را آغاز کند.

در سال ۱۹۹۵ کامرون نمایشنامه آواتار را یه اتمام رساند. این فیلم چندین سال در دست ساخت بوده‌است و در لس‌آنجلس، نیوزیلند و خلیج مکزیک فیلمبرداری شده‌است.

آواتار پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای جهان است و تنها فیلمی است که فروشی بیش از ۲ میلیارد دلار داشته است.

محتویات 

۱ فضای فیلم
۲ داستان فیلم
۳ برداشت‌های سیاسی
۴ استقبال
۵ فروش
۶ بخش بعدی
۷ جوایز

فضای فیلم 

سال ۲۱۵۴ میلادی است. داستان در یکی از چندین ماه سیاره‌ای در سامانه ستاره‌ای آلفا قنطورس به نام پندورا (به انگلیسی: Pandora) اتفاق می‌افتد. انسان‌ها تحت شرکتی به نام آردی‌اِی مشغول خارج کردن سنگی با ارزش و فلز مانند از دل این سیاره هستند. پندورا حاوی گوناگونی شگفت انگیزی از زندگی فرازمینی است، و جوی غیر قابل استنشاق برای انسان‌ها دارد، همچنین محیطی در تضاد با طبیعتی که مانند آن در روی زمین وجود دارد. نام سیاره از این جهت اشاره به وضع مصیبت‌وار آن (از دید انسان) دارد (که به اسطوره‌شناسی پاندورا باز می‌گردد).


از میان جانداران بومی این سیاره موجوداتی شبیه به انسان هستند که «ناوی» نامیده می‌شوند. ناوی‌ها دارای سطح بسیار پایین‌تری از پیشرفت فنی در مقایسه با انسان‌ها هستند و نیمه وحشی و بدوی به نظر می‌آیند، اما دارای فرهنگی بسیار غنی و کل‌نگر هستند که آنها را با مکان زندگی‌شان در حال تعادل قرار می‌دهد.

پندورا دارای سیستم حیات وحش نامتعارفیست، بطوریکه سیاره و تمام موجوداتش دارای یک شبکه عصبی مشترک بوده و با هم در ارتباطند (که یادآور مفهوم گایا در اسطوره‌شناسی و جنبش‌های محیط زیستی است). ناوی‌ها از طریق نقاط اتصالی نورونی (به انگلیسی: neural interface) در گیسوان موهای خود، از نظر خودآگاهی با اسب‌های خود متصل می‌شوند ، و درختان جنگل از طریق ریشه‌های خود اتصال عصبی با یکدیگر دارند. خلاصه اینکه محیط پاندورا محیطی است که دانشمندان بشری در فیلم را سخت تحت تاثیر قرار داده، و محیط منحصر به فرد این دنیا، مرزهای بین علم و عرفان را درهم می‌نوردد.


منابع طبیعی که بشر در این سیاره بدنبال آن است آن‌آبتینیوم (به انگلیسی: unobtainium) (به معنی عنصر نایاب) نام دارد. این ماده نوعی سنگ کانی مرموزی است که دارای خواص میدانی عجیبی است، بطوریکه باعث ظهور آثار پادگرانشی و اختلال میادین الکترومغناطیسی می‌شود.

داستان فیلم 

«نیتیری»، شاه‌دخت قبیله ناوی‌ها، با «ایکران»[۶] (اسب اژدهایی پرنده) خود پیوند خودآگاهی برقرار می‌کند.

در داستان فیلم، زمینیان بمنظور تصرف منابع سرشار پندورا (سیاره ناوی‌ها)، آماده برای اشغال نظامی و استفاده از قوه قهریه می‌شوند که منجر به نابودی خانه و کاشانه ناوی‌ها و محیط زیستشان خواهد گشت. ناوی‌ها اکنون در معرض انقراض قرار دارند.


اما از سوی دیگر، گروهی از انسان‌های دانشمند مشغول آزمایش پروژه‌ای هستند بنام «آواتار» که در آن با علم ژنتیک بدن‌های ناوی مصنوعی در آزمایشگاه خلق کرده، و خودآگاهی انسانی را بعنوان رانندهٔ آن بدن بطور موقت درون آن بدن تزریق یا قالب کرده تا بتوانند از این طریق با فرستادن این ناوی‌های مصنوعی، داخل جماعت ناوی‌ها بطور ناشناس تجسس کرده تا بلکه فرهنگ و رسم و رسوم آنان را بشناسند. در واقع، این بدن‌های مصنوعی چیزی جز نوعی نفربر با کنترل از راه دور بسیار پیشرفته نیست.


جیک سالی (به بازیگری سام ورتینگتن)، سربازی جانباز بر روی ویلچر است که هنگام خدمت در تفنگداران دریایی ایالات متحده آمریکا از ناحیه دو پا فلج شده‌است. هنگامی که او را برای پروژه آواتار بعنوان خلبان یکی از بدن‌ها بکار می‌گیرند، او طبق ماموریتش سعی در رخنه کردن در بومیان و کشف رموز و اطلاعات سری آنان می‌پردازد. اما تدریجاً طی ماجراهایی با «نیتیری» (با صدای زویی سالدانا)، شاهزاده و دختر بزرگ قبیلهٔ ناوی‌ها تدریجاً پیوند عاطفی برقرار می‌کند و رفته‌رفته پی به عمق زبیای فرهنگ بومیان برده، و سعی می‌کند به آنها کمک کند، تا جایی که مجبور است سرانجام در برابر نسل انسان‌های غاصب، یعنی نوع خودش، قرار گیرد...


برداشت‌های سیاسی

بالگرد تفنگداران دریایی ایالات متحده آمریکا در حال پرواز میان کوه‌های معلق پندورا. این کوها در اثر میدان‌های پادگرانشی «آن‌آبتینیوم» در آسمان‌ها معلق هستند.

جیمز کمرون در این فیلم از گنجاندن اشاره‌های سیاسی هیچ ابایی از خود نشان نداده‌است.
محور فیلم حول موضوع دستیابی به منابع طبیعی بسیار با ارزشی می‌چرخد بنام «آن‌آبتینیوم» (به انگلیسی: unobtainium) که «نمادیست از حرص و طمع بشری»که نژاد انسانی را برای تصرف آن منابع وادار به جنگ با موجودات بومی سیاره پندورا کرده.

سرهنگ کواریچ، فرمانده عملیات نظامی در فیلم (به بازیگری استیون لنگ)، بومیان ناوی را (که شباهت واضحی با سرخ‌پوستان آمریکایی دارند) را متوحش می‌نامد، و استفاده وی از واژگانی همچون «شوک و بهت» (به انگلیسی: shock and awe)، «مبارزه با تروریسم»، و «حمله پیشگیرانه» (به انگلیسی: preemptive strike) یادآور وقایع جنگ عراق است.

فیلم همچنین در رساندن پیغامی در دفاع از محافظت از محیط زیست کاملا رسا است.

استقبال 

راجر ایبرت به این فیلم ۴ ستاره داد. سایر منتقدان نیز از این فیلم استقبال بسیار خوبی کردند.

فروش 

آواتار با فروش ۲،۷۸۱،۵۰۵،۸۴۷ دلار توانست پس از گذشتن از مرز یک میلیارد فیلم‌های شوالیه تاریکی، دزدان دریایی کارائیب: صندوق مرد مرده، ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه و تایتانیک را پشت سر بگذارد و پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما لقب بگیرد. آواتار تنها فیلمی است که فروشی بیش از ۲ میلیارد دلار داشته‌است.

بخش بعدی 

آواتار ۲ نیز توسط جیمز کامرون نوشته و کارگردانی شده و قرار بود که در سال ۲۰۱۴ ساخته  شود. کامرون گفته‌است از زمان تولید قسمت اول در فکر آن بود که یک سه‌گانه را کارگردانی کند. ماجراهای آواتار ۲ در ماه پاندورا رخ خواهد داد.

جوایز 

در فهرست زیر جوایز متعددی که آواتار کاندید و موفق به دریافت آنها شده‌است را می‌بینید.

جایزه گلدن گلوب ۲۰۱۰ بهترین فیلم درام برنده
بهترین کارگردانی جیمز کامرون برنده
بهترین موسیقی متن اورجینال جیمز هورنر نامزد
بهترین ترانه جیمز هورنر نامزد
جایزه اسکار ۲۰۱۰ بهترین فیلم نامزد
بهترین کارگردان جیمز کامرون نامزد
بهترین فیلمبرداری مایرو فیور برنده
بهترین کارگردانی هنری ریک کارتر، روبرت سترومبرگ، کیم سینکر برنده
بهترین صدا گذاری نامزد
بهترین ویرایش صدا نامزد
بهترین جلوه‌های ویژه برنده
بهترین ویرایش فیلم نامزد
بهترین موسیقی اورجینال جیمز هورنر نامزد
جایزه بفتا۲۰۱۰ بهترین فیلم نامزد
بهترین کارگردان جیمز کامرون نامزد
بهترین فیلمبرداری مایرو فیور نامزد
بهترین صدا نامزد
بهترین صحنه ارایی برنده
بهترین جلوه‌های ویژه برنده
بهترین تدوین نامزد
بهترین موسیقی جیمز هورنر نامزد

کیفیت:3D HSBS  
| فرمت: mkv | حجم فایل: 12.87 گیگابایت | رزولوشن:1920 * 1080 
 
دانلود از آپلود بوی

دانلود از تیز فایل
 
 
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط امیر در تاریخ 1394/01/19 و 9:50 دقیقه ارسال شده است

سلام.فیلمهاتون رو یه جای دیگه آپلود کنین از اینجا که نمیشه دانلود کرد حجمش زیاده میگه باید اکانت بخری.
پاسخ : سلام همه جا همین طوریه لینک مستقیم هم در حال حاظر مقدور نیست بزارم ولی با عضویت در اپلود بوی به صورت رایگان فایل های تا دو گیگ را میتوانید دانلود کنید


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
بک لینک